Klan


KADRO

Yazan: Ahmet Sami Özbudak

Yöneten: Ayşenil Şamlıoğlu

Proje Tasarım: Esra Dermancıoğlu

Oyuncular: Esra Dermancıoğlu, Halil Babür

Işık Tasarımı: Ayşe Sedef Ayter

Dekor-Kostüm Tasarımı: Makbule Mercan

Müzik: Çiğdem Erken

Hareket Stilizasyonu/ Koreografi: Canberk Yıldız

Video Tasarımı: Tuna Dilligil / Kemal Seçkin

Afiş Tasarımı: Xoxo

Yapım: Tebdil-i Mekan, SGM, Önem Günal Agency

Süre: 80’ tek perde

+16

Dijital alemin karanlık perileri...

“Klan” oyunu iki sosyal medya fenomeninin yeni dünyanın dilini konuşurken ve o dünyada bir hayat

kurarken nasıl savrulduklarını gözler önüne seriyor. Dijital paravandan öne yansıyanların şenlikli

görüntüsü, arka tarafa gizlenmiş yalnızlıkların ve korkuların garip kontrastı bu oyunda karşımıza

çıkıyor. Kadın, Memo diye bir adamla yaşamaktadır, onunla olan her anını, her duygusunu

takipçileriyle paylaşmaktadır. Ne tuhaftır ki bahsi çok geçen Memo bir türlü görünmez seyircilere.

Erkek ise her gün farklı şekilde kendini yaralayarak, hüzünlü şiirler ve yazılar okuyarak diri tutmaya

çalışmaktadır takipçilerini. Sosyal medyada var olmak, ne olursa olsun ilgi görmek kısa zamanda

hayatlarının vazgeçilmez bir unsuru olmuştur. Kahramanlarımız günün birinde, bir şekilde bir araya

gelirler, garip bir tesadüftür bu. Belki de bir tesadüf değil, dijital dünyanın bir kurgusudur onları

birleştiren. İşte bu bir araya gelişin ve onların kendi ‘klan’larına karşı verdileri sınavın melankolik ve

çocuksu hikayesi, 80 dakikalık bir serüvenle seyirci karşısına çıkıyor. Klan, dijital dünyanın artılarını

veya eksilerini tartışmak yerine, insanların içlerindeki karanlık dehlizlerin bir dijital platform üzerinde

nasıl sese ve görüntüye dönüşebileceğini araştırıyor.

 

Erkek: Seni istersen gezdirebilirim. Bunun üstüne gidebiliriz.

Kadın: Beni öldürmek mi istiyorsun?

Erkek: Sana rehberlik yaparım, çay içeriz, elin ayağın titrerse bana sarılırsın.

Kadın: Bir gün yapacağım, yalnız.

Erkek: Şu an film sahnesi gibi olmadı mı?

Kadın: Evet, kamera karşı tarafta bir yerde sanki.



Yazan: Ahmet Sami Özbudak

Yöneten: Ayşenil Şamlıoğlu

Proje Tasarım: Esra Dermancıoğlu

Oyuncular: Esra Dermancıoğlu, Halil Babür

Işık Tasarımı: Ayşe Sedef Ayter

Dekor-Kostüm Tasarımı: Makbule Mercan

Müzik: Çiğdem Erken

Hareket Stilizasyonu/ Koreografi: Canberk Yıldız

Video Tasarımı: Tuna Dilligil / Kemal Seçkin

Afiş Tasarımı: Xoxo

Yapım: Tebdil-i Mekan, SGM, Önem Günal Agency

Süre: 80’ tek perde

+16

Dijital alemin karanlık perileri...

“Klan” oyunu iki sosyal medya fenomeninin yeni dünyanın dilini konuşurken ve o dünyada bir hayat

kurarken nasıl savrulduklarını gözler önüne seriyor. Dijital paravandan öne yansıyanların şenlikli

görüntüsü, arka tarafa gizlenmiş yalnızlıkların ve korkuların garip kontrastı bu oyunda karşımıza

çıkıyor. Kadın, Memo diye bir adamla yaşamaktadır, onunla olan her anını, her duygusunu

takipçileriyle paylaşmaktadır. Ne tuhaftır ki bahsi çok geçen Memo bir türlü görünmez seyircilere.

Erkek ise her gün farklı şekilde kendini yaralayarak, hüzünlü şiirler ve yazılar okuyarak diri tutmaya

çalışmaktadır takipçilerini. Sosyal medyada var olmak, ne olursa olsun ilgi görmek kısa zamanda

hayatlarının vazgeçilmez bir unsuru olmuştur. Kahramanlarımız günün birinde, bir şekilde bir araya

gelirler, garip bir tesadüftür bu. Belki de bir tesadüf değil, dijital dünyanın bir kurgusudur onları

birleştiren. İşte bu bir araya gelişin ve onların kendi ‘klan’larına karşı verdileri sınavın melankolik ve

çocuksu hikayesi, 80 dakikalık bir serüvenle seyirci karşısına çıkıyor. Klan, dijital dünyanın artılarını

veya eksilerini tartışmak yerine, insanların içlerindeki karanlık dehlizlerin bir dijital platform üzerinde

nasıl sese ve görüntüye dönüşebileceğini araştırıyor.

 

Erkek: Seni istersen gezdirebilirim. Bunun üstüne gidebiliriz.

Kadın: Beni öldürmek mi istiyorsun?

Erkek: Sana rehberlik yaparım, çay içeriz, elin ayağın titrerse bana sarılırsın.

Kadın: Bir gün yapacağım, yalnız.

Erkek: Şu an film sahnesi gibi olmadı mı?

Kadın: Evet, kamera karşı tarafta bir yerde sanki.